Vad gjorde man då???

Vad gjorde man med all sin tid innan man fick barn?
Jag tränade inte mer än nu. Jag köpte mer färdigmat och åt mer fil till middag och jag åt definitivt inte lagad mat både till lunch och middag.
Jag läste inte fler böcker, jag hade inte Internet och visste knappt hur man skickade mail.
Jag umgås fortfarande med folk även om det till största delen är barnens kompisar och deras föräldrar. (Och de går inte av för hackor!)
Jag hade kortare resväg till jobbet och vi var bara två som skapade stök och tvätt.
Det var ingen som skulle ha kalas för tio barn och ingen som gick på kalas flera gånger i månaden.
Det var ingen som ville höra godnattsaga eller spela spel, det var ingen som ville ut och cykla och det var ingen som rymde. Det var ingen som skulle hämtas/lämnas på dagis och ingen som skulle skjutsas till fotbollsträning. Låg man bara i soffan och pillade sig i naveln eller??? Jag minns inte! Men jag inser att mitt liv är fyllt av väldigt mycket viktiga saker och att jag aldrig behöver ha långtråkigt!

Kommentarer
Postat av: Lena S

Jag har för mig att man tyckte att man hade fullt upp innan barnen kom också. Eller var det kanske så att man inte visste vad det verkligen innebär att ha fullt upp innan man fick barn...

2010-08-12 @ 22:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0