Året som gått...



Jaha, då var det dags för att vinka av det gångna året... Vad har hänt, vad har man gjort, vad minns man?
Året började med en makalös vinter med galet mycket snö.  Jag var glad och nöjd över detta eftersom jag gillar att skotta, åka skidor och racea i pulkabacken.
Yngsta sonen fyllde fyra år och det firades med kalas i dagarna tre.
Vi drog till Fjällen med kära syster och hennes familj på sportlovet. Barnen gick i skidskola vilket ledde till att äldsta sonen hittade en sport som numer ligger honom mycket varmt om hjärtat.
Vintern gick som brukligt över till härlig vår och de kliande fingrarna fick äntligen påta i jorden, det planterades en hel del blommor, buskar och träd i trädgården. Det blev skolavslutning med skönsjungande barn och en iskall men trevlig efterföljande picknick. Äldsta sonen fyllde åtta år och hade grillfest UTAN godispåsar (det hade han växt ifrån) men MED godis i skål! =) 
Midsommaren bjöd på en hejdundrande fest i goda grannars lag innehållande allt från sill och nubbe till fotbollsmatch och nattbad... Det åktes en hel del båt och det badades i massor. Vi gjorde en mycket uppskattad utflykt med båten då vi övernattade i tält på en ö. Väldigt spännande! Att vi höll på att förlisa på vägen dit och att sonen inte fick en enda fisk har vi glömt.
Hösten ägnades åt att lägga marksten utanför entrén vilket blev superbra mycket tack vare en hjälpande Jonas-hand. Jag tog med mig brudarna för en långhelg i London, det blev många glada skratt och trötta fötter på den resan kan jag lova! Sedan dundrade vintern in på nytt igen redan i november och lös upp det annars så trista höstmörkret. Pysselfingrarna gick på högvarv innan jul och det delades ut en hel del små änglar till stora änglar. Jag besökte bästa kusin Linda för en toppenhelg i Nyköping som innehöll både vildand och julkonsert.

Ja, det var väl ungefär så det var det gångna året även om detta bara var en bråkdel... Ett roligt, aktivt och innehållsrikt år har det varit med både gamla och nya människor i mitt liv.Hoppas på att nästa år blir lika kul, ska i alla fall fira in det i mycket gott sällskap! GOTT NYTT ÅR alla nära och kära!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0