Tvätt...

Som småbarnsförälder så har man alltid tvätt i tvättkorgarna. Så fort man tycker att man har tvättat, vikt, sorterat och lagt in kläderna i respektive garderob så är tvättkorgarna fulla IGEN! Hur går det till? Är jag så långsam på att ta rätt på tvätten att det fylls på under tiden eller är jag för snabb att stoppa ner kläderna i tvättkorgarna? På båda dessa frågor kan man nog svara JA, tyvärr! Det nytvättadade blir gärna liggande några dagar innan jag har ork och lust att ta tag i det och när jag som vanligt snabbstädar (läs:slarvstädar) så åker inte allt för smutsig tvätt ner i korgarna...
Något som i alla fall är trevligt med tvätt är att hänga den på tork utomhus. Jag njuter i fulla drag av att gå ut en tidig sommarmorgon i daggvått gräs och hänga upp de väldoftande plaggen på sträcket, särskilt nu när jag varit utan torkvinda i två år pga nybygget. Nu när jag har semester och lite mer tid hemma så ska jag försöka komma ikapp med tvätthögarna har jag tänkt men det har jag sagt förr... Risken är överhängande att jag vilken dag som helst står där med fulla korgar igen. Men men... det är en världslig sak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0