Semester i tanken...

Det börjar närma sig semester och de här sista dagarna innan brukar vara rätt jobbiga kan jag tycka. Jag går bara och längtar och längtar, dessutom har jag en förmåga att dra ner på takten. Båda dessa saker gör att tiden bara går ännu mer långsamt. När semestern sedan börjar så går ju de dagarna så rysligt fort att  man knappt hinner blinka innan det är dags att börja jobba igen.
Så nu har jag jag bestämt mig för att:

* Jobba på som en tok på dagarna för att få mycket gjort och därmed sedan ta semester med riktigt gott samvete.

* Se till att ägna kvällarna till bad, middagspicknick och mys med familjen för då känns det lite som semester.

* Inte räkna ner dagarna.

Jag har också bestämt mig för att INTE fundera över hur många semesterdagar det är kvar utan istället njuta av stunden... Visst låter det bra!? Vilken klok person jag är! Tänk att det skulle behöva gå 37 år innan man kom på detta. Vissa saker är ju tyvärr lättare att lova än att hålla... men försöka duger!

Ha det skönt i solen alla semesterlediga! Till er som fortfarande jobbar kan jag bara säga: SNAAAAAART!!!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Du är klok du kusin!

Hoppas ni får en fantastisk semester, och fram tills dess - ge järnet!!! ;-)

2010-06-30 @ 13:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0