En hektisk tid!



Det är en hektisk tid just nu... eller... det är lite mer hektiskt än vanligt...
Det förbereds ett 8-årskalas här hemma. Äldsta sonen ska ha grillfest med kompisarna och det ska vara femkamp och SVÅR tipsrunda! Det där med godispåsar har man tydligen växt ifrån när man fyller 8, det ska vara godis och chips i SKÅLAR! Inbjudningarna gjorde han själv och han var mycket noga med hur dessa skulle utformas. Så nu är det bara att VÄNTA på att den stora dagen ska infinna sig!
Förutom kalas så har vi precis klarat av alla vårfester på jobb, skola och dagis, skolavslutning mm. Sedan är det midsommar som grädde på moset... Tur att allt är såååå himla kul, synd att man inte hinner njuta fullt ut bara. För mitt i allt detta så är det ju det vanliga tråket också, städ, disk och långa resor till jobbet.
En annan sak är ju det här med kreativiteten som pockar på hela tiden och skriker: Plantera blommor! Gör vackra smycken! Måla en tavla! Spela lite flöjt! Måla den där gamla byrån! osv. Jag behöver semester! Se mina barn bada och håva fisk i en hink. Sisådär en 10... eller kanske 100 veckor... Tyvärr får jag nog nöja med fem och det är ju faktiskt inte fy skam! Trevlig sommar på er alla!

Kommentarer
Postat av: Lena S

Om du hade satt två prickar ovanför o:et i monstermamman, tror jag att namnet hade varit mer med sanningen överensstämmande!

Jag kommer vara en trogen läsare av din blogg, var så säker!

/Lena

2010-06-11 @ 22:49:36
Postat av: Lena S

Hm, det slog mig när jag hade skrivit inlägget och stängt av datorn igår kväll, att det bara är i cybervärlden som bloggen saknar två prickar och heter monstermamman. Jag ville bara förtydliga att jag fattade det till sist... :))) Med eller utan prickar, så kommer jag fortsätta läsa din blogg!

2010-06-12 @ 09:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0