Den lilla lådan...

Vissa dagar skulle jag vilja spara. Lägga de i en fin liten låda som jag kan öppna när jag har tråkigt eller känner mig nere. Plocka upp en gammal härlig dag och njuta av den en gång till. I lördags hade jag en sån där dag som jag skulle ha velat stoppa i den där lådan...

Jag och min 4-åring packade matsäck på morgonen och promenerade glada och förväntansfulla upp till vår lilla tågstation. Solen sken, luften var kall och klar och allting sprakade i höstens alla härliga färger. På tåget hade vi bestämt träff med en av mina bästa vänner och hennes 4-åring. De hade klivit på i Gävle och hade "paxat plats" vid ett bord. Vi satt där och pratade, mumsade matsäck och tittade på utsikten. Min son var väldigt facinerad av rösten som ropade ut vilken station vi kom till, han upprepade alla underliga ortsnamn som ropades ut.

Så kom vi slutligen fram till vår slutstation: Uppsala! Det är VÄLDIGT exotiskt att åka till Uppsala om man är fyra år ska ni veta! Det är som att komma till ett annat land, där man har en gigantisk kyrka och en stort rosa slott!!! Vi promenerade från stationen förbi den lilla fågeldammen där det simmar massor med änder och en och annan svan. Sedan vidare genom slottsparken, där vi var tvungen att stanna och plocka upp de skatter som fanns där, KASTANJER! De är minst lika värdefulla som guld när man är 4 år!

Plötsligt var vi framme vid den gröna grinden vid det vita huset som var målet för dagen. Vi var hos Pelle Svanslös minsann! Under dagen lekte vi hos Pelle och Maja, busade hos Elake Måns och Bill & Bull, lyssnade på saga, fiskade strömming och satt fängslade på polisstationen. Hannes blev ansiktsmålad som Måns av Maja Gräddnos själv. Det var nog första gången, mig veterligen, som Måns och Maja fattade tycke för varandra=)

Trötta men glada promenerade vi så tillbaka till tåget för hemfärd. När vi klev av tåget här hemma kände vi oss så himla glada så att vi trotsade vår trötthet och gjorde "hoppsa-steg" nästan hela vägen hem! =D


                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0