Bus eller godis?

Det är "bus eller godis"-helg här hemma och ikväll var båda barnen bjuden på 6-årskalas med vampyrtema.

Min käre sambo ringde mig runt lunchtid idag då han var ute på "köpa-utklädningskläder-uppdrag". Han var mycket nöjd över att hittat den PERFEKTA dräkten till vår söta 4-åring, en djävuls-dräkt! =) En lång svart klädedräkt med rött mönster på, röda blinkande horn och en treudd. Den äldre sonen fick någon slags vålnadsdräkt, såg typ ansiktslös ut...
De blev väldigt glada och överraskade över kläderna och började glatt byta om. Tröjor och byxor krängdes av (och landade i vanlig ordning i små högar mitt på golvet) och det nya skulle på. Allt var frid och fröjd ända tills djävulen skulle sätta på sig sin klädedräkt... -Men mamma, sa han med självande röst, det är ju en KLÄNNING!!! Men det ska vara så, försökte vi ävertyga honom om. NEEEJ, tänk om de tror att jag är en tjej!!! Sådan tur att storebror också hade fått en "klänning" annars hade vi nog inte fått på honom några kläder. =)
Vi kom så iväg med två utklädda barn och anlände glada och förväntansfulla till festen. Där möttes vi av små söta älvor, skrämmande häxor, en och annan vålnad och ett födelsedagsbarn som sken ikapp med fullmånen! När vi hämtade barnen ett par timmar senare var det två trötta men mycket nöjda killar som mumsade godis ur "guldtackorna" som de stulit från "Elaka Gasten".
Imorgon är det dags igen, då ska det ut och spökas och busa så fort mörkret har sänkt sig. Vi får väl se om monstermamman visar sig... men jag hoppas innerligt att hon håller sig borta, hon är så läskig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0