Marie i stora världen, del 1.

Pisa var det ja.... Ägnade ju en hel söndag åt att åka hit. Först till Arlanda med bil sedan vidare till London och Heathrow för att ägna några timmar där innan nästa plan lyfte mot Pisa och Italien.
Väl på flygplatsen blev jag glatt överraskad över att min väska rullade in på bandet och inte kom den sist heller! Jag har ju den goda smaken att ha den ovanliga färgen svart på resväskan... Det brukar ju vara så lätt att se skillnad på alla svarta väskor =/ Jag hade i alla fall i sista stund knutit fast en organsapåse (en sådan som man lägger smycken i) i dragkedjan för att kunna identifiera just MIN svarta väska. Men hör och häpna! Det var nästan bara min som var svart! i Italien gillar man tydligen färg, för det rullade in allt från gröna och beiga till lila och cericea, facinerande!!! Ja, jag gick i alla fall glad i hågen ut från flygplatsen med min väska och skulle nu bara ta en taxi till hotellet... Lättare sagt än gjort! HUGGSEXA! Inget jag som försynt svenska gillar.... Det tog säkert en halvtimme att få tag på en taxi och inte tog han kort heller, bara rena turen att jag hade lite kontanter med mig. Någon gång efter 21 ramlade jag helt slut in på hotellrummet.

I morse kändes allt lite lättare och jag kunde glatt konstatera av en karta, att universitetet bara låg ett stenkast bort! Så jag frågade ju inte på hotellet vilken väg jag skulle gå för jag VISSTE ju det! Eller hur... Det finns många universitet i Pisa och varje uiversitet har flera byggnader... "Mitt" universitet ligger ett stenkast bort men inte åt det håll jag gick först... men då frågade jag en snäll italienare om vägen och DÅ hittade jag så småningom rätt!

Lunch är inget som italienare är särskilt bra på, några pastapennor med spår av köttfärs, en liten bit grönsakslasange och några grönsaker på stående fot bjöds det på.. Ja ja, det lämnade ju mycket tid över till att strosa runt lite =) Tog en sväng förbi tornet som lutar, katedralen och en del av den gamla stadsmuren.
OCH, jag såg en VÄSKA så snygg så snygg!!! Vad den kostade? För mycket !!!

Kram på er alla där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0