Marie i stora världen, del 2.

Efter första dagen av kursande var jag lite mör och tänkte mig en stilla kväll på hotellrummet.
Jag sökte upp närmsta supermercado för att inhandla lite godsaker. Det var en bit att gå och mörkret hade fallit, så jag kände mig inte helt bekväm med att gå på dessa folktomma och dåligt upplysta gator.
Jag hittade dock butiken ganska snabbt och började inventera utbudet. Lite Prosciutto, bröd, italienska apelsiner och tomater, lite oliver och ett par goda ostar blev resultatet. Det är ju för härligt att gå i mataffärer utomlands tycker jag. Det är ju liksom inte som hemma. Många underliga burkar och förpackningar att vrida och vända på ;-)
När jag så står i kassan och väntar på att få betala... Ja, kassakillen var tvungen att gå till fruktavdelningen och fixa prislappar på frukten, jag hade ju liksom missat att man skulle väga själv =/ ...så är det ett fasligt mullrande utanför. Jag tror att det är ett parkeringshus ovanför butiken och att det är det som låter, men när jag kommer ut förstår jag! Det är ett MAKALÖST åskväder ute! Åskan dundrar och blixtrarna lyser upp himlen om och om igen och regnet... Regnet fullkomligt VRÄKER ner! Jag står en stund under tak och kollar på showen men beslutar mig sedan för att trotsa regnet. Alltså, regndropparna måste ha varit stora som pingisbollar och de satt i princip ihop! Under de fem minuter det tog mig att ta mig tillbaka till hotellet blev jag TOTALT genomblöt! Såg ut som en dränkt katt när jag kom in på hotellet! Kan säga att min jacka var fortfarande blöt när jag satte på mig den i morse och den är faktiskt fortfarande fuktig i fickorna...

Kursandet fortsatte idag med en hel del intressanta ämnen men det är inte alltid lså lätt att förstå italienare, fransmän och slovaker som föreläser om invecklade saker på engelska...Lunchen var lite bättre idag och jag sällskapade lite med en kille från Chalmers. Det blev också en promenad ner till floden Arno och sedan tillbaka upp på en lite småtrevlig gågata. Det stod REA på ganska många skyltfönster och jag misstänker att det betyder samma sak på italienska som på svenska =D

Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Carolina

De är väldigt underhållande att läsa din blogg Marie!

2011-01-11 @ 23:54:12
Postat av: Marie

Tack Carolina, det glädjer mig!



/Marie

2011-01-12 @ 09:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0