Marie i stora världen, del 3.





Onsdagen bjöd på härligt solsken. Inte så att solen värmde så där överdrivet mycket, men ändå, den var DÄR! Tolv grader i luften är en ganska behaglig temperatur när man är van med -15 så medan jag slänger av mig halsduken och öppnar upp jackan så burrar italienarna in sig i sina väl igenknäppta dunjackor =) Det är en rätt så lustig syn kan jag tycka!
Jag hann igår med att äta italiensk glass (Tack för tipset Masoud! ;-)) och dricka en cappuccino, smakade finemang! Jag var också in i en pytteliten delikatessbutik för att köpa mig lite olivolja (Tack för tipset Marie! ;-)) Där möter mig en äldre italiensk herre som på knackig engelska, med en underbar italiensk brytning, glatt visade mig de godsaker han hade i sin butik. Det var en fröjd att höra honom berätta om den FANTASTISKA olivoljan som produceras i Pisa. -Du förstår, på grund av det fantastiska klimatet vi har här i bergen runt Pisa så kan vi tillverka den bästa olivoljan du kan hitta! Klart jag måste köpa en STOR flaska av detta italienska guld! =) Jag hade säkert inte märkt någon större skillnad på olivolja från Pisa eller från något annat ställe i Italien men han var så härlig den lilla gubben så jag tog den DYRA från Pisa =) Köpte lite rolig pasta också, mest för att den var fin och för gubbens skull...

Jag är ju lite mörkrädd av mig och gillar inte att gå ensam här på kvällarna, så jag försöker hinna se så mycket som möjligt innan mörkret faller. Jag märker dock att jag känner mig lite tryggare ute på gatorna nu när jag har lärt känna staden lite. Utanför hotellet där jag bor finns en tunnel som man MÅSTE passera om man ska ta sig någonstans... Den är inte så trevlig... men till och med den känns nu bekant och bara liiiite farlig. Just nu visar de Anja Pärsson på någon av de tusen italienska sport-kanalerna på TV... Känns som om vi är lite kompisar hon och jag! =D

Snart ses vi igen! Kram till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0