Marie i stora världen, del 4.

Jag är en frukostmänniska. Ja, inte när jag kliver upp kl. 05.10 en vanlig arbetsdag, då blir det två snabba smörgåsar och någonting att dricka till... Men när man har tid på sig, eller när man bor på hotell... DÅ är jag definitivt en frukostmänniska!
Gröt, yoghurt, kokt ägg, färsk frukt och BRÖD! Jag älskar bröd, framförallt lite grövre sorter med mycket frön och gärna nötter i. Är jag på hotell så brukar jag alltid avsluta med en rostad smörgås med ost och marmelad och en stor kopp kaffe.
Italienarna är inte riktigt av samma åsiktsom mig vad gäller frukostvanor... En kopp kaffe, Croissant med Nutella, och eventuellt ett glas juice... Hur överlever man på det??? Och hur MÅR man av det??? Jag skulle ju efter en halvtimme vara rejält grinig och otrevlig mot min omgivning och dessutom så är det ju så GOTT med frukost.
Det är bara att konstatera att vi är olika här i världen och det verkar ju funka för dem så jag låter de naturligtvis hållas.
I morse när jag åt frukost här på hotellet så var jag dock tvungen att testa deras grej, Croissant med Nutella på... Det var faktiskt väldigt gott! Nu åt ju jag denna "delikatess" efter en rejäl VANLIG frukost och istället för marmeladmackan, och jag kan mycket väl tänka mig att göra om det!

Men nu är det färdigt med hotellfrukost och självbäddande sängar för ett tag. Jag får om en stund skjuts till flygplatsen med hotellets shuttle-buss och sedan börjar den långa resan hem. Byte på Heathrow även denna gång, men nu kan jag ju det här! Jag hittar nu till de roliga butikerna och matställena där, så det ska nog gå bra, bara alla terrorister och självmordsbombare håller sig borta så!

 Så nu säger jag Arrive derci Italia! Hej Sverige! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0