Sjung om studentens lyckliga daaaaaaaar!

Det är snart 20 år sedan jag tog studenten... Men det tar vi en annan gång! =)
Idag är det min systerdotter Ellens tur att springa ut på trappan, sjunga, tjoa, vinka och bli överöst av blommor och presenter!
Denna fina tjej som "hängt" med mig på så många skojiga upptåg. När hon föddes var hon den första bebisen på länge i släkten och med de gyllene lockarna och de stora bruna ögonen så fick hon oss alla att smälta. Hon var sprallig och glad mest hela tiden och älskade att sjunga. Minns mycket väl när hon och hennes lillasyster stod i köket och sjöng "Majas alfabetssånger" för hela släkten. Det var både finstämt och tonsäkert kan jag lova!
Någon sångkarriär har vi ännu inte sett till men hon är ju så bra på så mycket annat! Hon är konstnärlig, bakar ljuvliga kakor och hon är en fena på språk! Klok är hon också, och smart och så fantastiskt gó! När vi var till fjällen tillsammans och mina barn ville ha pannkakor till matsäck så ställde sig Ellen i det pyttelilla köket och stekte! Tyvärr hade vi inget vetemjöl utan hon provade med något slags rågmjöl som gjorde att varenda pannkaka bara trasade sönder... Tror ni hon gav upp? Nä, hon bad mig att köpa vetemjöl när jag åkte och handlade och sedan gjorde hon om alltihopa! Om de blev goda? Mmmm, de pannkakorna pratar mina barn om fortfarande! =)
Men i dag är det alltså dagen D, STUDENTEN!!!! Hon har läst en massa språk under sina tre år på Vasaskolan och har säkerligen finfina betyg!
Men Ellen, nu när du har läst så mycket språk... kaaaan du inte berätta vad BILLSTAPP betyder??? Vi har undrat i minst 17 år nu!!!! 

                               STORT GRATTIS PÅ STUDENTDAGEN ÄLSKADE ELLEN!!!♥♥♥


                                                                                                                                                                                       




                                                                       
                                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0